Jaké barvy podporují kvalitní spánek?

Zajímá vás, jaké barvy jsou nejlepší pro vymalování ložnice? Přinášíme vám přehled
barev, které jsou ideální pro lidský spánek.
Barvy jsou všude kolem nás a je vědecky dokázáno, že výrazně ovlivňují naši náladu a
naše pocity. Společnost Travelodge zkoumala vliv barev v ložnici na průměrnou délku
lidského spánku.

Modrá je dobrá

Soutěž mezi barvami, které podporují lidský spánek, vyhrává na plné čáře modrá. V modře vymalované ložnici spí lidé v průměru 7 hodin a 52 minut. Jedná se o barvu připomínající moře a oblohu. Možná i proto v nás vyvolává pocit klidu. Světle modré odstíny navíc navozují
pocit chladu. To je příjemné hlavně v letních měsících, v zimních měsících ale budete muset sáhnout po kvalitních přikrývkách. Modrá skvěle ladí se světlým nábytkem a doplňky. Postel s vysokým čelem se do modré ložnice bude nejlépe hodit v bílém provedení.

Přírodní zelená

Další vhodnou barvou pro ložnice je zelená. V místnosti se zelenými stěnami lidé průměrně spí 7 hodin a 36 minut. Zkusit můžete sytější a tmavší odstíny připomínající barvu přírody, nebo svěží odstín hráškově zelené. Veškeré odstíny zelené barvy v nás vyvolávají klid, pocity bezpečí a přináší nám pozitivní naladění.

Hřejivé barvy

Žlutá barva je zdrojem optimismu a radosti a je jednou z nejideálnějších barev do ložnice. Díky ní můžete spát přibližně 7 hodin a 40 minut. Hřejivého a radostného spánku dosáhnete i díky oranžové barvě – ve spánku vás udrží 7 hodin a 30 minut.

Zabijáci spánku

Výzkum poukázal i na barvy, které se do ložnic vůbec nehodí. Jde o červenou – emocionálně intenzivní a vášnivou barvu zvyšující krevní tlak a povzbuzující chuť k jídlu. Ideální není ani hnědá. Vůbec nejhorší barvou je pak fialová. Jde totiž o stimulující barvu zvyšující kreativitu a posilující noční můry. Podle výzkumu lidé ve fialovém prostředí spí pouhých 5 hodin a 56 minut.

Pokud váháte nad tím, pro kterou barvu se rozhodnout, zkuste najít inspiraci v dalším příspěvku. Vhodně zvolená barva ložnice v kombinaci s kvalitní postelí a matrací
vede k ničím nerušenému zdravému spánku. Vyzkoušejte například vzdušnou a pěnovou matraci, nebo ortopedickou matraci.