<-

Magazín

Jógou k lepšímu spánku! - 1.díl

Připravili jsme si pro vás 3dílný miniseriál o józe a jejím blahodárném vlivu na spánek a na celkové zdraví těla i ducha. V 1. díle si vysvětlíme, co vlastně znamená jóga a jak ovlivňuje váš spánek. Pravidelným cvičením vplujete během večerního jógování do prostoru harmonie a uvolnění, takže následné usínaní a snění se pro vás stane doslova překrásným rituálem.

Principy jógy

Jóga je mnohem více než pouhý styl cvičení. Filozofie jógy je velmi obsáhlá a mohli bychom jí věnovat klidně celý článek. My se však budeme věnovat její léčebné schopnosti při problémech s nespavostí či neklidným a přerušovaným spaním.

Během jógy se provádějí různé pozice (asány) a každý z nich má hluboký význam pro tělo (orgány a svaly) i duši (energii). Můžeme tedy velmi zjednodušeně konstatovat, že jde o propojení a sjednocení lidské bytosti v obou rovinách.

Základem pravého jógování je studování a následné aplikování její teorie. Pochopením její filozofie se pro vás nestane jóga pouhým cvičením, ale součástí života. Doslova vám změní život! Budete vyrovnanější, naučíte se "zpomalit". Nedivte se, když postupně změníte stravovací návyky, myšlení i názory.

Neobávejte se, cílem jógy je dosažení životní harmonie, takže byste se spíše naopak měli radovat z své nové cesty. A i kdyby vám život neměnila, načerpáte s ní spoustu fyzických benefitů. Dopřejete tělu zdravý pohyb! Jóga je také skvělým parťákem při detoxikaci a hubnutí.

Vliv na spánek

Kvalitním dýcháním a prováděním jógových pozic přijmete do těla více kyslíku a stimulujete tak mozek a celý nervový systém. Zbavíte se toxinů,oživíte své buňky a vaše pokožka bude mladistvější.

Intenzivním cvičením dojde především ke zvýšení prokrvení spánkového centra v mozku. Zlepšíte kvalitu spánku, takže vás příjemně překvapí, že vám bude stačit trávit v posteli výrazně kratší dobu a přestane vám vadit ranní vstávání. :-)

Základem kvalitního a nepřerušovaného spánku je, abyste usínali s čistou hlavou a pozitivním myšlením. Ruku na srdce, kolik takových usínacích momentů jste zažili během posledních týdnů? Relaxační asány odbourávají únavu, sníží stres a napětí. Pravidelným cvičením uvedete váš spánkový cyklus opět do normálu!

S udržováním pravidelnosti spánku vám pomůže i dodržování rituálů spánkové hygieny. Ulehávejte a vstávejte ve stejnou dobu, jezte večer lehká jídla, která vás nebudou během noci budit, poslouchejte relaxační hudbu nebo si užívejte vůni esenciálních olejů v aroma difuzéru.

V příštím díle si povíme, jak správně a účinně dýchat a představíme vám asány, které jsou nejefektivnější při boji s nespavostí.

Líbí se vám tento článek? Podělte se s ostatními: